verhaal over je stamboom








Reacties

  1. Mijn bompa had voor hij trouwde met mijn bomma niet gezegd dat hij al 35 jaar was. Hij zei tegen haar dat hij 28 jaar was. Zij was 22 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uw bompa zal een beetje verliefd geweest zijn. Een leugentje om bestwil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn papa is overleden .
    Toen hij 48 jaar was.
    Hij was een man met veel respect.
    Hij is 2 x getrouwd en heeft 6 kinderen gehad.
    Hij tekende graag.


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn grootvader was een koning in Isoko. Dat is in Nigeria Mijn grootvader was twee keer getroewd. Hij had 13 kinderen met zijn eerstevrouw ik weet niets van zijn twee de vrouw. hij was meer dan 100 jaar oud

      Verwijderen
  5. Gilberte is mijn zus een vrouw met de sterkte van een man.
    We maakten veel ruzie ,ze was kwaad op me omdat ze niet meer de jongste was.
    IK was de jongste.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als klein meisje had ik een goede band met mijn bompa Philippe.
    Ik mocht alle weken met hem naar de cinema, maar hij is jong gestorven aan astma.
    Ik was maar 16 jaar. Hij bakte alle dagen een eierkoek voor mij. En dan ons moe Pauline
    zij was mijn steun en toeverlaat. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik twee mama's had.
    Mijn moe haar man had de ziekte van Parkinson en is in 1972 gestorven. Haar dochter mijn
    mama is in 1994 gestorven. Mijn moemoe is bij mij thuis gebleven tot ze gestorven is
    in 2001 net geen 100 jaar


    BeantwoordenVerwijderen
  7. En straf geval mijn Bobonne.
    We zijn bij een ijssalon geweest en we hebben lekker ijs gegeten.
    als we buiten komen, ik opende deur van de wagen en dan ik hoor.
    Bobonne roepen ze zegt dat haar vingers vast in de auto deur,
    Ik open terug de deur van de auto.
    Ik heb gezien dat haar vingers blauw zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mijn grootvader louis langs moeders kant heb ik niet gekend
    En groot moeder was huis vrouw, ze had haar handen vol
    met13 kinderen .ik weet nog zeer goed dat we de zondag van Bertem
    te voet door het bos naar Winksele moesten naar moe.
    Mijn vader ging met zijn schoon broers kaarten op café..
    En 's avonds dronken door het bos naar huis.
    Mijn groot vader was slachter van varkens, hij heeft onder de oorlog
    veel mensen geholpen met in stilte te slachten ;
    anders waren de mensen hun vlees bonnen kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Smets Edmond Benoit François 1900-1955

    Na de dood van mijn mama ben ik met mijn vader gaan wonen bij
    mijn grootvader.
    Parrain François noemde ik hem, zoals zijn petekind zegde, François was zijn derde naam.
    Hij was gepensioneerd,hij had 30 jaar in de mijnen gewerkt te hebben.
    Maar hij bleef niet stil zitten ,hij deed altijd iets.
    Mijn grootvader was een tovenaar voor mij een klein meisje van vier jaar.
    Hij kon alles doen ,schoenen herstellen, een klein bed voor mijn pop maken.
    Hij was fier over zijn bloemen en zijn groentetuin, ook van zijn duiven, zijn kippen, en zijn konijnen. Hij was een vriendelijke mens ,altijd klaar om zijn buren of zijn vrienden te helpen.
    Hij hield ook van feest ,elk jaar was feest in onze wijk, parrain François verkleedde zich soms in een zouaf =Marokkaanse soldaat=, of Jonggehuwde of een wielrenner.
    Hij luisterde alle zondagen naar het voetbal op de radio, en Volde zo ook de Ronde van Frankrijk
    Er is zoveel te vertellen over hem. Hij is jong gestorven, hij was 55 jaar en ik was toen 11jaar.
    Parrain François ,ik mis hem.

    Annie ,zijn kleindochter.


    BeantwoordenVerwijderen
  10. Seizoensarbeider

    Van horen zeggen want ik heb mijn grootvader nooit gekend.
    Mijn grootvader ging in Frankrijk seizoenarbeider gaan doen.
    Na enkele jaren wou hij iets anders gaan doen en hij is gaan bakker doen.
    En dat viel heel hard mee, hij had Op het einde 4 arbeiders in dienst.
    En mijn groot moeder had een winkel, van voeding, kleren, klompen.
    Die moest mijn moeder in de oorlog gaan smokkelen.
    in het donker met volle zakken sleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn vader was 36 jaar als hij trouwde met onze moeder ,die was 10 jaar jonger;
    Ze zijn maar 10 jaar getrouwd geweest; dan is ze gestorven van het 6 de kind;
    een meisje Godelieve, Op 3 maanden tijd zijn er 3 gestorven in het zelfde huis,
    Eerst mijn moeder dan mijn grootmoeder en dan het kind;
    Mijn vader zijn oudste broer is Felix zijn vrouw was Florentina,
    Ze hadden 3 jongens, de oudste was Albert,
    Dat was een pater in de Cpngo ,Maar hij is daar ziek geworden,
    En is naar huis gekomen om te sterven, dan was hij 38 jaar,
    Boogaerts Albert,pater Valeriaan geboren 21 9 1916 en in Lier gestorven op 4 6 1954,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn grootvader was een koning in Isoko. Dat is in Nigeria Mijn grootvader was twee keer getroewd. Hij had 13 kinderen met zijn eerstevrouw ik weet niets van zijn twee de vrouw. hij was meer dan 100 jaar oud

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In mei legt ieder vogeltje...

Goede oplossing